تعرفه خدمات

برای مصرف کنندگان پکیج دیواری تعرفه تعمیرات پکیج معیار اصلی انتخاب تعمیرکار پکیج به شمار می‌آید، این در حالی است که به هیچ عنوان قبل از مراجعه حضوری و بازدید از پکیج امکان مشخص نمودن هزینه سرویس پکیج وجود ندارد.

تعیین هزینه سرویس پکیج

با توجه به اینکه پکیج دیواری از قطعات مختلف تشکیل شده است و همچنین در نظر گرفتن این نکته که مشخص شدن هر خطایی دلیل بر قسمت خاصی نمیباشد تعیین هزینه سرویس پکیج برای تعمیرکاران کمی دشوار می‌باشد. به عنوان مثال خطای 70 80 در پکیج ایران رادیاتور گاهی ممکنه ناشی از کمبود فشار گاز باشه که با یک تنظیم ساده مشکل برطرف خواهد شد و گاهی نیز به دلیل خرابی شیر کنترل گاز می‌باشد که نیاز به تعویض شیر کنترل گاز دارد، پس متوجه شدید وقتی شما اعلام میکنید دستگاه خطای 70 80 می‌دهد تا زمانی که تعمیرکار مراجعه نکند نمیشه تشخیص داد هزینه سرویس پکیج یا هزینه تعمیر پکیج چقدر میشه.

تعرفه تعمیرات پکیج

ولی این بدان معنا نیست که مشتری نمیتونه تعرفه تعمیرات پکیج را قبل از درخواست تعمیرکار مشاهده کند و از همین طریق تصمیم گیری نماید.

مراکز خدماتی موظف هستند که لیست تعرفه تعمیرات پکیج را به مشتری ارائه دهند تا مشتری حق انتخاب بیشتری قبل از درخواست تعمیرکار داشته باشد.

به همین منظور ما با ارائه لیست تعرفه تعمیرات پکیج و همچنین لیست قیمت قطعات پکیج به تعمیرکاران خود قیمت یکسان و منصفانه ای را برای مشترکین خود در نظر گرفته ایم.، هر مشتری می‌تواند از تعمیرکار این لیست را درخواست کند و قیمت های درج شده را با کاری که تعمیرکار انجام داده و قیمتی که در فاکتور نوشته است مطابقت نموده و در صورت هر گونه مغایرت اعتراض خود را عنوان کند.

به عنوان مثال تعرفه تعمیر و شستشوی مبدل ثانویه پکیج به طور کامل 70 هزار تومان است

و یا تعرفه تعویض پمپ 38 هزار تومان است

و همچنین هزینه ایاب و ذهاب در تهران 20 هزار تومان است.

هزینه دستمزد سرویس کامل پکیج 180 هزار تومان است. 

نحوه تعیین هزینه تعمیرات پکیج

هزینه نهایی فاکتور شامل دستمزد و اجرت تعمیرات + هزینه قطعات تعویض شده + 20 هزار تومان ایاب و ذهاب میباشد.

نکته : مجموع هزینه دستمزد و اجرت تعمیرات نباید از هزینه سرویس کامل پکیج بیشتر شود.

هزینه تعمیر پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور نیز همچون سایر پکیج های دیواری همانطور که در بالا توضیح دادیم قبل از حضور تعمیرکار امکان تعیین دقیق هزینه تعمیرات وجود ندارد. 

البته در صورتی که تماس تلفنی گرفته و به صورت صحیح اقدام به توصیف مشکل بوجود آمده به کارشناسان ما نمایید تا حدودی امکان مشخص نمودن هزینه سرویس پکیج وجود دارد، البته لازم به ذکر است که در این صورت نیز مبلغ تعمیرات پکیج به این صورت مشخص می‌شود یعنی حدودا از 50 هزار تومان تا 80 هزار تومان می‌شود. 

عیب یابی پکیج های دیواری بوتان

عیب‌یابی  BENESSERE PRO

AL10

عدم تشکیل شعله (شیر گاز جرقه‌زنی و حسگر)

AL11

روشن شدن مشعل بدون ارسال فرمان از برد

AL20

قطعی، خرابی یا عمل کردن کلید حرارتی

AL22

قطعی، خرابی یا عمل کردن ترموستات دود

AL40

افت فشار آب پس از ۱ دقیقه

AL41

افت فشار آب تا ۱ دقیقه

AL42

خرابی یا قطعی ترانس دیوسر

AL51- 59

خرابی برد

AL60

قطعی NTC آب گرم مصرفی

AL71

قطعی NTC مدار گرمایش

AL77

قطع شدن NTC گرمایش از کف

AL21*

خرابی حسگر روی مشعل

AL22*

قطع ارتباط مجموعه سیم با برد

AL30*

وجود اشکال در حسگر فشار دودکش (پس از ۱ دقیقه)

AL31*

وگود اشکال در حسگر فشار دودکش (تا ۱ دقیقه)

AL50*

روشن شدن مشعل بدون ارسال فرمان از برد

J0

خرابی برد کنترل و برد نمایشگر

J1

قرار گرفتن شوفاژ در حالت کنترلی (پس از ۱ دقیقه)

 

 

 

عیب‌یابی CV424S

E1

عدم تشکلیل شعله (شیر گاز جرقه‌زنی، حسگر) پس از ۳ مرتبه جرقه‌زنی

E2

قطعی، خرابی یا عمل کردن کلید حرارتی

E3

اشکال در پرشر دود و مجموعه فن (پس از ۲ دقیقه)

E4

خطای مدولاتور شیر گاز

E5

قطعی NTC مدار گرمایش

E6

قطعی NTC آب گرم مصرفی

E7

وصل بودن پرشر دود قبل از روشن شدن فن

E8

اشکال در حسگر دمای محیط خارجی

E9

رسیدن دمای گرمایش به بالای ۹۵ درجه

E13

اشکال نرم‌افزاری برد

E15

اشکال در پرشر دود و مجموعه فن (۲ دقیقه)

E17

قطعی، خرابی یا عمل کردن ترموستات دود

E25

یخ زدن مبدل اصلی

E27

اشکال در کلید حداقل فشار آب

E29

اشکال در برق‌رسانی به شیر گاز

E99

عدم تشخیص فن‌دار بودن یا بدون فن

 

 

 

 

پارامترهای BENESSERE PRO

کد

پارامتر

توضیحات

محدوده

پیش‌فرض

53

1

نوع سوخت

شهری=1 و مایع=2

1

2

ظرفیت حرارتی

-

28

3

زمان تنظیم خودکار دستگاه یا پروب خروجی

5-20

5

10

قابلیت استفاده از آب گرم مصرفی

0-3

1

11

تعیین حداکثر دمای آب گرم مصرفی

40-60

60

20

قابلیت استفاده از مدار گرمایش

خاموش=0 خودکار=1

1

21

تعیین حداکثر دمای مدار گرمایش

45-80

80

22

تعیین حداقل دمای مدار گرمایش

20-40

40

28

مدت زمان کار با ۰.۷۵ توان کار در مدار گرمایش

0-20

15

29

زمان استراحت در مدار گرمایش

0-20

3

30

تایمرها در مدار گرمایش

خاموش=0 روشن=1

1

40

نشت دما در آب گرم مصرفی

خاموش=0 خودکار=1 روشن=2

1

41

فعال کردن پیش‌گرمایش در آب گرم مصرفی

خاموش=0 خودکار=1 روشن=2

1

42

فعال کردن عملکرد سارا SARA

خاموش=0 خودکار=1

1

43

فعال کردن عملکرد سارا کمکی SARA BUSTER

خاموش=0 خودکار=1

1

44

سیستم تنظیم خودکار دستگاه یا پروب خارجی

خاموش=0 روشن=1

1

45

سیستم تنظیم خودکار دستگاه یا پروب خارجی (تعیین شیب نمودار آب و هوایی)

5.2-40

20

48

ثابت کردن دور فن

خاموش=0 روشن=1

0

50

فعال کردن عملکرد T&G

خاموش=0 روشن=1

1

61

دمای سیستم ضدیخ در مدار آب گرم مصرفی

0-10

4

62

دمای سیستم ضدیخ در مدار گرمایش

0-10

6

85

فعال کردن شیرپرکن نیمه‌خودکار

خاموش=0 روشن=1

1

86

محدوده کارکرد کلید ایمنی حداقل فشار آب

0/4-0/6

0.6

18

 

 

 

HH

تنظیم حداکثر فشار گاز مکانیکی (مدار مصرفی) نیازی به باز کردن آب گرم ندارد.

 

LL

تنظیم حداقل فشار گاز مکانیکی (مدار مصرفی) نیازی به باز کردن آب گرم ندارد.

 

23

تنظیم حداکثر فشار گاز الکترونیکی (مدار گرمایش)

 

24

تنظیم حداقل فشار گاز الکترونیکی (مدار گرمایش)

 

* موارد ستاره‌دار در عیب‌یابی دستگاه بنسره فقط مربوط به شوفاژ فن‌دار می‌باشد.

پارامترهای CV424S

پارامتر

توضیحات

محدوده

پیش فرض

P0

توان گرمایش

0-99

99

P1

زمان استراحت در مدار گرمایش

0-30

3

P2

زمان پس‌گردش پمپ

 

30

P3

فعال سازی پروب خارجی

خاموش =0 و روشن=1

0

P4

توان روشن شدن با گاز شهری (P8=0)

0-99

50

P5

توان روشن شدن با گاز مایع (P8=1)

0-99

50

P6

تصحیح دمای بیرون برای رادیاتور با پروب خارجی

-20-10

0

PP7

تصحیح دمای بیرون برای گرمایش از کف با پروب خارجی

-20-10

0

P8

نوع سوخت

شهری =0 مایع=1

0

P9

نوع مدار گرمایش

رادیاتور=1 گرمایش از کف=2

1

P10

زمان پس‌گردش پمپ در آب گرم مصرفی

0-99

0

P11

انتخاب ترموستات اتاقی/ریموت کنترل

ترموستات اتاقی =0 وریموت =1

0

 

پکیج بوتان مدل نوابنسره

کدخطا - ایراد

شرح خطا - ایراد

توضیحات

01

شیر گاز، فاز ،نول و برد جرقه‌زن

 

02

پمپ

 

03

دودکش

 

04

کمبود آب

 

06

  NTCمصرفی

 

07

NTC گرمایشی

 

 

 

 

مفهوم علامت

علامت مشخص شده بر روی نمایشگر دیجیتال

نوع آلارم

وضعیت LED

آماده به کار در وضعیت تابستانی

-

-

سبز چشمک‌زن

وضعیت خاموش

OFF

-

خاموش

وجود اشکال در روشن شدن مشعل

E01

دائمی

قرمز چشمک‌زن

عمل نمودن کلید حرارتی در اثر بالا رفتن بیش از حد دمای آب مدار گرمایش یا قطعی در کابل متصل به آن

E02

دائمی

قرمز چشمک‌زن

عمل نمودن کلید فشار ترموستات ایمنی یا قطعی دود در کابل متصل به آن *

چشمک‌زن نمایش دما

موقت

زرد چشمک‌زن

کافی نبودن فشار آب مدار گرمایش

چشمک‌زن نمایش دما

موقت

زرد چشمک‌زن

خرابی حسگر دمای آب گرم بهداشتی

E06

دائمی

زرد چشمک‌زن

خرابس حسگر دمای آب مدار گرمایش

E07

دائمی

زرد چشمک‌زن

حس شدن شعله توسط حسگر قبل از ارسال فرمان از سوی برد کنترل به شیر گاز

E11

موقت

زرد چشمک‌زن

تنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر مدار گرمایش

ADJ

-

-

فعال شدن کلید فشار با ترموستات ایمنی دود

E03

دائمی

قرمز چشمک‌زن

عدم وجود فشار آب در مدار گرمایش

E04

دائمی

قرمز چشمک‌زن

استفاده از حسگر دمای محیط خارج

 

-

-

عملکرد دستگاه در حالت آب گرم مصرفی *

دمای آب مصرفی

-

سبز ثابت روشن

عملکرد دستگاه در حالت گرمایش محیط

دمای آب مدار گرمایش

-

سبز ثابت روشن

فعال شدن سیستم ضدیخ‌زدگی

 

-

سبز ثابت روشن

وجود شعله (مشعل روشن است.)

 

-

سبز ثابت روشن

 

پکیج شوفاژ دیواری بوتان PERLA 24,28 RSI

* ظاین پکیج شوفاژ دیواری به نوعی کلید ایمنی دودکش مجهز است که در صورت مسدود شدن مسیر دودکش و یا بروز مشکل در مدار تخلیه دود یا مکش هوا، بلافاصله دستگاه را به طور خودکار خاموش می‌نماید. در این حالت مشعل خاموش می‌گردد و بر روی نمایشگر دیجیتال علامت به حالت چشمک‌زن در می‌آید و LED در حالت زرد چشمک‌زن قرار می‌گیرد، اما فن همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. اگر ظرف مدت ۱۰ دقیقه مشکل در مدار تخلیه دود یا مکش هوا برطرف نگردد، سیستم به قفل دستگاه فعال می‌شود و بر روی نمایشگر دیجیتال کد E03 ظاهر می‌گردد و LED در حالت قرمز چشمک‌زن قرار می‌گیرد چنانچه این مشکل ظرف مدت ۱۰ دقیقه برطرف شود، دستگاه به طور عادی به کار خود ادامه می‌دهد.

روش رفع اشکال کدهای E01 , E02 , E03

دسته انتخاب وضعیت ۳ را در حالت (قطع موقت / راه‌اندازی مجدد) قرار دهید سپس بعد از ۵ الی ۶ ثانیه با توجه به فصل، آن را در یکی از وضعیت‌های تابستانی و یا زمستانی بگذارید. در صورت بروز مجدد این مشکل، باید سیستم‌های احتراق (سیستم جرقه‌زن و خروج دود و.) و بخش مدار هیدرولیک توسط سرویس‌کار مجاز بررسی شود.

رفع اشکال کد E04

دسته انتخاب وضعیت ۳ را در حالت (قطع موقت/ راه‌اندازی مجدد قرار دهید شیر پرکن را در وضعیت باز (آب‌گیری) بگذارید تا عمل پر کردن مدار گرمایش آغاز و فشار آب به  ۱-۵.۱ بار برسد. سپس دسته انتخاب وضعیت ۳ را با توجه به فصل در یکی از وضعیت‌های تابستانی یا زمستانی قرار دهید.

پکیج شوفاژ دیواری به صورت خودکار و به وسیله شیر تخلیه هوا که بر روی پمپ سیرکولاتور قرار دارد، هوای سیستم را تخلیه می‌نماید.

چنانچه نمایشگر دیجیتال پس از طی مراحل فوق مجددا کد E04 را نمایش دهد، باید عملکرد کلید فشار آب توسط سرویس‌کار مجاز کنترل گردد.

روش رفع اشکال کد E06 , E07

دسته انتخاب وضعیت ۳ را در حالت (قطع موقت / راه‌اندازی مجدد) قرار دهید، سپس آن را با توجه به فصل روی یکی از وضعیت‌های تابستانی یا زمستانی بگذارید. در صورت بروز مجدد خطاهای مذکور، به شرح زیر اقدام نمایید.

کد E06: در این حالت پکیج شوفاژ دیواری به طور موقت به کار خود ادامه می‌دهد ولی قادر به کنترل دقیق دمای آب گرم مصرفی نبود و دمای آب را در حدود C°50 نگه می‌دارد. جهت رفع عیب دستگاه با مرکز مشتریان بوتان تماس حاصل فرمایید.

کد E07: فورا با مرکز مشتریان بوتان تماس حاصل فرمایید.

چنانچه پکیج شوفاژ دیواری به دلایل ایمنی به طور خودکار خاموش شده باشد، باید پیش از روشن کردن مجدد آن به مدت ۱۰ ثانیه صبر نمایید.

 

پکیج بوتان مدل اپتیما

کد خطا - ایراد

شرح خطا - ایراد

LED سبز

ثابت

مشعل روشن

چشمک‌زن ۱ تا ۵ ثانیه

آماده به کار - عدم تقاضا

چشمک زن سریع

ورود یا خروج محدود سارا

LED زرد

ثابت

NTC مصرفی قطع است.

چشمک زن

وضعیت حداکثر توان

LED قرمز

ثابت

NTC گرمایش، ترموستات دود، عدم تشکیل شعله و برد کنترل

چشمک زن

کلید حرارتی

پکیج بوتان مدل OPTIMA 24,28 KI

در صورت بروز اشکال در روشن شدن یا عملکرد دستگاه سیستم توقف ایمنی فعال می‌گردد و نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ (۵) به رنگ قرمز در می‌آید. در چنین شرایطی پیش از راه‌اندازی مجدد (ریست) دستگاه به مدت ۱۰ ثانیه صبر نمایید، سپس مراحل زیر را انجام دهید.

۱. ابتدا از روژ نمایشگر فشار و دما (۱) فشار آب مدار گرمایش را بررسی نمایید. تا حتما در محدوده مجاز ۱- ۵.۱ بار قرار گرفته باشد.

۲. در صورتی که عقربه فشار این نمایشگر پایین‌تر از ۱ بار قرار گرفته باشد، نشان می‌دهد که میزان آب در مدار گرمایش کمتر از حد مجاز است. بنابراین، لازم است مدار گرمایش را دوباره پر کنید، تا عقربه نمایشگر فشار و دما در محدود مجاز ۱-۵.۱ بار قرار گیرد.

۳. در صورت کافی بودن فشار آب مدار گرمایش و رفع نشدن مشکل پس از تنظیم فشار دست انتخاب وضعیت (۲) را از یا (وضعیت زمستانی یا تابستانی) خارج کنید و روی وضعیت (وضعیت قطع موقت / راه‌اندازی مجدد) قرار دهید.

۴. اکنون دسته انتخاب وضعیت (۲) را به وضعیت قبلی باز گردانید.

۵. در صورت انجام اقدامات فوق و عدم رفع مشکل، حتما با مرکز مشتریان بوتان تماس حاصل فرمایید.

در صورتی که عقربه فشار نمایشگر بالاتر از ۵.۱ بار قرار گیرد، نشان می‌دهد که مدار گرمایش نیاز به هواگیری دارد. به همین منظور، لازم است ابتدا دسته انتخاب وضعیت (۲) را روی (وضعیت قطع موقت / راه‌اندازی مجدد) قرار دهید. سپس آن را روی وضعیت زمستانی بگذارید تا سیستم دوباره به طور خودکار هواگیری شود و عقربه نمایشگر فشار و دما (۱) در محدوده مجاز ۱ - ۵.۱ بار قرار گیرد.

در صورت بروز نشتی آب، شیر اصلی آب سیستم را ببندید و با مرکز مشتریان بوتان حاصل فرمایید.